Publicat de: crysenyum | Joi,Ianuarie 29, 2009

Dreptul cititorului la ignoranta!

De ce unii barfesc neacceptand ca nu toti oamenii sunt la fel? De ce ei vorbesc fara a fi martori la viata altora? De ce acuza un om despre care nu stiu nimic?

As putea incepe acest post spunand ca sunt satula de oameni reticenti, ca respect gandirea fiecaruia. Si cu asta as putea pune punct. Dar nu sunt de accord ca atunci cand incerci sa-i explicit unui om ceva, el se face tot mai catar si merge pe aceeasi cale.

Asa ca am sa incep altfel:

Acum cateva zile am primit un comentariu la postul “Intamplare de Craciun”, de la o prietena a unei cunostinte de-a mea.

Nickiyo: “Sincera sa fiu habar nu am cine esti, dar povestea ta de Craciun e de un patetic nemaipomenit! in primul rand daca era nevazatoare cum ajunsese pana la metrou? daca ii pasa asa d diferenta de bani intre magazin si Cora cum de platise 2.2 lei pe biletul de 2 calatorii…..si daca era vaduva vreunui veteran de razboi trebuia sa stea la cozi sa isi ia un abonamnet gratuit….un nevazator nu se descurca singur……..ai mintit intr-un mod grotesc…..laptele la punga costa in jur d 3-4 lei si e mult mai hranitor……pensionarii sunt adeptii lui…..habar nu ai pe ce lume traiesti….sa iti fie rusine!”

In urmatoarele minute i-am trimis un mail pentru a o lamuri:

“1.Am rugat-o sa-si ia lapte normal deoarece costa mai putin, dar a spus ca din laptele praf ii ajunge mai mult timp sa bea.A motivat ca laptele proaspat il bea la o masa-2 pe cand laptele praf ii ajunge 1 saptamana-2.

2. la plecare cand am dus-o la metrou am lasat-o sa treaca cu abonamentul meu si am rugat o femeie sa o duca pana la peron.

3. cand a intrat ea la metrou nu stiu de unde a avut cartela. poate avea, poate a lasat-o vre-o persoana sa treaca ori poate au lasat-o cei de la metrou.

4. nu era vaduva vreunui veteran de razboi pur si simplu nu fusese casatorita niciodata.”

Dar bineinteles ca atunci cand omul nu vrea sa accepte ceva, nu accepta si pace!

A urmat o convorbire pe mess, din care dau cateva pasaje:

Nico Matei (1/20/2009 1:58:06 PM): si daca a intrat cu abonamentul tau tu ai stat acolo 15 min sa poti itnra si tu…….

CrySenyum (1/20/2009 1:58:35 PM): pai eu nu am mai intrat

CrySenyum (1/20/2009 1:58:45 PM): am dus-o pana la metrou

CrySenyum (1/20/2009 1:58:55 PM): eu m-am intors si am luat-o pe jos

CrySenyum (1/20/2009 1:59:02 PM): deoarece stau aproape de Cora

…………………………….

Nico Matei (1/20/2009 1:59:03 PM): tu chiar crezi in viata asta ca o femeie oarba total se poate descurca singura?

CrySenyum (1/20/2009 1:59:31 PM): poate ca a mai ajutat-o cineva

CrySenyum (1/20/2009 1:59:37 PM): sa ajunga la metrou

……………………………..

Nico Matei (1/20/2009 2:03:41 PM): ar trebui sa stergi infectia aia d minciuna

CrySenyum (1/20/2009 2:03:47 PM): am scris ceva absolut adevarat

CrySenyum (1/20/2009 2:04:18 PM): am si 2 vecini orbi

Nico Matei (1/20/2009 2:04:18 PM): poate ai visat ca ti s-a intamplat

CrySenyum (1/20/2009 2:04:20 PM): complet

CrySenyum (1/20/2009 2:04:29 PM): de vre-o 40 de ani

CrySenyum (1/20/2009 2:04:36 PM): si nu au pe nimeni

Nico Matei (1/20/2009 2:04:36 PM): care pleaca cu metroul s isi cumpere lapte din cora?

CrySenyum (1/20/2009 2:04:43 PM): se duc cu bastonul la magazin

CrySenyum (1/20/2009 2:04:48 PM): la trammvai

Nico Matei (1/20/2009 2:04:48 PM): aoleu tu ai probleme psihice

Nico Matei (1/20/2009 2:04:51 PM): la revedere

CrySenyum (1/20/2009 2:05:21 PM): daca esti orb de 30 de ani ajungi sa cunosti foarte bine locul unde stai, strada

CrySenyum (1/20/2009 2:05:27 PM): iar orbii se ghideaza dupa pasi

CrySenyum (1/20/2009 2:05:38 PM): daca e sa vb acuma despre orbi

CrySenyum (1/20/2009 2:05:56 PM): iar eu n-am spus nicio clipa ca acea femeie venise singura la metrou

CrySenyum (1/20/2009 2:06:03 PM): nu stiu, poate o ajutase cineva

Nico Matei (1/20/2009 2:06:04 PM): esti patetica…..si daca tu chiar crezi ce spui esti si o copila toanta……….la revedere………..maturizeaza-te

CrySenyum (1/20/2009 2:06:37 PM): eu sunt destul de matura daca am stiut sa ajut un om

CrySenyum (1/20/2009 2:06:43 PM): probabil ca tu nu ai fi facut-o

CrySenyum (1/20/2009 2:07:22 PM): de asta ti se pare asa bizar ca altcineva ajuta o persoana

……………………………………

Nico Matei (1/20/2009 2:10:40 PM): sterge-ma din lista ta ……..k mor cand vad oameni ipocriti si falsi

CrySenyum (1/20/2009 2:11:27 PM): si eu mor cand vad oameni care acuza si n-au habar de ce se intampla in jurul lor

CrySenyum (1/20/2009 2:12:05 PM): nu m-oi pune sa jur ca acea intamplare e 100 % veridica

Nico Matei (1/20/2009 2:12:08 PM): atunci nu te mai uita in oglinda

CrySenyum (1/20/2009 2:12:22 PM): caci, daca vrei ne intalnim si mergem la Biserica

CrySenyum (1/20/2009 2:14:08 PM): vorbesti in necunostinta de cauza. Cati oameni ai ajutat tu? De cate ori ai fost la un centru de plasament sa pui o jucarie in mana unul copil? De cate ori ai fost la un azil de batrani, sa-i dai unuia o portocala? nu mai vorbi daca nu stii cum se invarte lumea

Cand afirmi chiar tu, ca nu cunosti un om, atunci de ce il acuzi? Doar pentru ca tu esti frustrat?!

Dupa parerea domnisoarei Nicoleta ce ar trebui sa facem? Sa inchidem toate persoanele cu handicap (navazatori, fara picioare, etc) intr-un spital? Ori sa ii exilam? Nu!!! De asta s-au inventat bastonul pt. orbi, ori caruciorul de handicap. Pentru ca persoanele cu aceste probleme sa incerce pe cat posibil sa se descurce, atat cat pot!!!

Deci, nu ma deranjeaza ca aceasta Nicoleta are o parere pe care si-o sustine. Ma deranjeaza ca face niste afirmatii mincinoase, fara a ma cunoaste! I-am raspuns tuturor intrebarilor sale dar degeaba. Gasea altele doar doar sa ma infunde. Dar cu ce?

Si uitandu-ma la mail-ul domnisoarei, care care contine in nume cifrele „666”, deja nu mai am nimic de comentat!

Am povestit totul din punctual meu de vedere.

Daca pana la urma nu era decat o cersetoare care voia sa profite de oameni dandu-se drept oarba, nu e problema mea. Eu mi-am facut datoria. Restul e pacatul ei. Fiecare este judecat de Dumnezeu!

Responses

  1. http://nazireat4him.blogspot.com/2009/01/iubire-cu-aceeasi-vedere.html

    Gordon si sotia lui au doi copii sanatosi de care se bucura. Si impreuna duc o viata de devotement. Stiti de ce?? Pentru ca amandoi sunt oameni care vad lucrurile care nu se vad…

    Sunteti invitati ..sa cititi cum o femeie iubeste un om orb.
    Speciala relatare.
    Mie mi-a placut mult experienta ta Cristina.
    este a ta
    iti apartine.

    Si bucuria de a face pe cineva fericit nu ti-o poate lua nimeni.
    Nimeni.

  2. Doamne ce oameni!!!cum poti oare judeca un om pe care nici macar nu il cunosti??cu care nu ai stat macar odata de vorba sa vezi cum gandeste??Hopa topa hai sa vorbim si sa ne bagam in seama:))Crisule tu nu trebuie sa dai replica nimanui..important e ca tu ai constiinta si sufletul impacate…iar cine nu vrea sa citeasca sa nu o faca…nu roaga nimeni..fiecare are dreptul la libera alegere…Tine-o tot asa Crisule cine te cunoaste stie ce fel de om esti…si lasa curcile sa ciripeasca!!!(cate mi-oi fi pus in cap):-„=))=))

  3. In vara eram in statia de RATB, asteptand cu iubitul meu sa vina autobuzul ce urma sa ma duca la serviciu. Era lume multa, caldura mare. La un moment dat, o fetita de 9-10 ani care era insotita de bunica ei a lesinat. Un tanar a asezat-o pe o banca, si-a revenit, iar in urmatoarele secunde am auzit ceva ce urma sa ma obsedeze in zilele urmatoare: „Bunico, mi-e foame! Cand pot sa mananc ceva?”. Iar bunica zice:”Lasa, Laurico, mergem noi acasa si o sa fierb 2 cartofi..” Imi pare atat de rau ca se intampla ca un copil sa lesine de foame, incat era sa lesin si eu. M-am dus la ea, la fetita, si i-am dat niste bani sa-si ia ceva de mancare.
    Dupa o saptamana, in aceeasi statie, aceeasi bunica+ aceeasi fetita= acelasi lesin din cauza foamei…
    Morala: nu esti om daca nu incerci sa faci un pic mai mult decat cel de langa tine…
    Da, am fost „fraierita” de o fetita si de bunica ei, dar sa mor eu daca imi pare rau din cauza asta!!! Imi pare rau ca Laurica este invatata sa insele, sa minta oameni… Pe de alta parte, daca ar fi fost sincera si ar fi spus ca ii este foame, cine i-ar fi dat bani???

  4. Cristina, nu e vorba de ignoranta aici, e vorba de rautate in stare pura…
    Eu te cred, tu stii ca a fost adevarat (ceea ce este cel mai important) de ce sa ai nevoie sa primesti confirmarea unora inchisi la minte???

  5. atata prostie cate am vazut pe blogul asta mai rar JUR.

  6. Ce retardata ! Auzi, nu trebuia sa-i dai explicatii, mai ales cand ai vazut ca n-o duce mintea. Orbii sunt oameni absolut normali, chiar daca au un handicap. Au dezvoltate alte simturi care sa ii ajute in viata de zi cu zi, dar ma rog, madama cu care ai vorbit nu cred ca stie, iar singura explicatie este ca sta inchisa in casa si nu vede lumea in care traieste !

  7. To Ionel: vezi ca participi la prostie prin vocabular. In primul rand „atata prostie cate” nu e o formulare corecta. Si in al doilea rand, fraza citita fara niciun semn de punctuatie, creeaza confuzie.

    Cheers!

  8. Important este ceea ce stii tu si nu ce cred altii despre tine :). Parerea mea

  9. Nici nu se merita sa vorbesti cu o asemena persoana…e plina de frustrai si rautate…il stii pe Grinch care a furat Craciunul?Eh bine ea e Grinch in povestea asta si din pacate nu e singura.Cel mai bine ar fi sa o lasi in amaraciunea ei si odata poate se trezeste si o sa priveasca altfel lucrurile…trebuie sa asteptam sa se maturizeze.Din pacate ea confunda maturitate cu rautatea si pun pariu ca zice despre ea k e realista…dar pacat k nu cunoaste adevarata realitate 😦


Lasă un răspuns

Categorii

