Publicat de: crysenyum | Vineri,Aprilie 2, 2010

Cu ce se mananca INCREDEREA?

Cuvantul INCREDERE nu ar trebui sa existe in dictionar. Mi se pare un cuvant prea sublim, care trebuie sa aiba o valoare mai mare decat ii este atribuita… Cum sa am incredere in oameni cand eu insami m-am dezamagit facand lucruri pe care spuneam ca nu le voi face niciodata? Daca eu sunt in stare sa ma mint, TU <oricine ai fi> ma poti minti cu si mai mare usurinta. Nu spun ca nu exista anumite momente cand DA, am incredere totala in mine, in tine… dar acestea sunt doar momente, nu intreaga mea existenta.

Conform DEX-ului „Increderea” reprezinta „sentimentul de siguranta fata de cinstea, buna-credinta sau sinceritatea cuiva”. Ori ma intreb: a cunoscut vreodata cineva acest sentiment in totalitate in legatura cu un SUBIECT, pe parcursul vietii sale?! V-a oferit cineva acea siguranta in proportie de 100 % pe o linie continua? Daca nu, atunci de ce exista acest cuvant numit incredere? De ce il folosim daca nu il avem, nu il simtim si nu il traim? De ce nu vorbim despre „semi- incredere”, „mini-incredere” ori „perioada de incredere”? De ce ne batem joc de insemnatatea acestui cuvant? De fapt, de ce a fost inventat daca acest sentiment nu exista in totalitate?

Cuvantul in sine presupune CEVA prea important care nu este de valoarea fiintei umane! DA! Ar trebui… dar nu este asa. Hai sa fim realisti (in conditiile in care cunoastem atribuirea acestui cuvant) si sa nu ne mai mintim singuri, caci prin minciuna nu facem decat sa ne distrugem propria incredere…

Se presupune ca EU ca si subiect sunt cea/ cel care imi doresc binele cel mai mult. Incerc sa fac/ zic tot ceea ce vreau si imi urmez cursul vietii dupa principiile mele morale.  Dar atunci cand ma mint pe mine insami spunanad ca n-am sa fac cutare lucru, iar dupa 1-2-5 ani imi schimb principiile si ajung sa-l fac fara sa mi se para mare lucru atunci nu inseamna ca in urma cu 1-2-5 ani m-am mintit? Daca TU imi promiti ceva dar nu te tii de cuvant, inseamna ca ma minti! Iar printre atatea minciuni, ale mele, ale tale, cum sa mai existe INCREDERE?
Cum sa dai crezare 100 % unui om, cand oamenii sunt cele mai salbatice dintre animale? Iar daca sensul acestui cuvant a fost deteriorat de om, atunci care este definitia corecta a cuvantului „incredere”?!?

Responses

  1. Acelasi lucru l-ai putea gandi/ spune/ scrie despre multe sentimente: de exemplu, despre iubire/ dragoste.
    Uite, ia exemplu’ tinerei jurnaliste care a scris articolu’ asta. Dragostea functioneza dupa bataia vantului pentru Bianca. (Bianca este un alter-ego al fatucii care a semnat articolu’.)
    http://www.eva.ro/dragoste/relatii/l-ai-inselat-ii-spui-articol-13146.html
    E foarte tare ca a scris cu cateva luni inainte, un alt articiol (in care a recunoscut ca despre ea povesteste) in care era mega-extra „in love”.
    Uite-l: http://www.eva.ro/dragoste/relatii/am-un-iubit-mai-tanar-si-mi-e-bine-articol-10132.html?&psize=50&pstart=0

    …nu intreba din ce cauza citesc balarii d-astea de pe site-uri pentru tampitzele. Nici p mine nu ma duce prea mult capu’, din moment ce-mi pierd astfel timpu’. Lectura poate deveni chiar amuzanta, daca stai s-o analizezi. (Daca vrei, poti sterge si comentariul asta.) Astept raspuns. Daca vrei, da-mi un mail cu parerea ta…sau vorbim pe mess.

    Pup,
    Katy M.

    PS: fie ca forta SMILEY-ului sa fie cu tine! 🙂

  2. Sunt total de acord ca se aplica si pentru cuvantul „iubire”. Chiar ma gandisem sa fac o paralela intre cele 2 cuvinte, apoi am zis sa raman pe un singur unghi de abordare!
    Multam 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

